zaterdag 1 februari 2014

Veiligheid voor alles!

Nee, geen blog over dat je altijd een veiligheidsbril moet dragen als je gaat klussen en een mondkapje op moet als je met MDF gaat werken (hoewel dat wel goede tips zijn).

Nee, elk circuit heeft zijn veiligheidsvoorzieningen nodig, zo ook eentje waar alleen slotauto's rijden. Op mijn baan zullen wat voornamelijk bandenstapels zijn. Een aantal aan het einde van het rechte stuk, die heb ik geloof ik al eens eerder gepost. Nu zijn ze de buitenste ook eindelijk vast gelijmd (zodat de auto's niet een snoekduik richting grond maken), de bandenstapels met reclame staan los zodat ze iets met de auto's mee zullen bewegen.


Vanmiddag heb ik ook nog een aantal extra bandenstapels gemaakt voor op andere plaatsen op de baan. Hoofdzakelijk voor de show, aangezien je op andere plaatsen op de baan er niet zo hard af kan schieten dat ze nodig zijn, maar wie weet.


Er is echter nog wel 1 plek op de baan waar je lelijk van de baan af kan schieten, maar hier kan je niet op een mooie manier een bandenstapel plaatsen. Dus daar heb ik een andere oplossing voor bedacht: een hekwerk. Gemaakt van treinrails en horregaas (met dank aan Marc Stouten voor de materialen).

Eerst heb ik de rails op maat gezaagd, daarna een inkeping er in gemaakt, omgevouwen en een kleurtje gegeven.


Daarna het gaas er op geplakt en het geheel op de baan geplaatst.


Knappe jongen als je nu nog van de baan af kan vliegen :)

1 opmerking:

  1. Je gaat een 'marc stouten' speer met afmaken van baan ��. Vooral treinrails voor hek is mooi. Nu nog prikkeldraad? Ben benieuwd of auto's idd op baan blijven. Je weet maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen