zondag 2 februari 2014

Verder aan de baan... En weer eens rijden!

Vandaag ben ik weer lekker verder gegaan aan de baan en ik heb zowaar weer eens gereden op de baan.
Ik ben begonnen met het vast lijmen van het bergje wat achter het rechte stuk komt. Ik was dat stuk helemaal vergeten en heb een tijdje terug daar even wat voor gemaakt met piepschuim en gips. Nu staan er allemaal verfblikken en rollen tape tegen aan om het op de plaats te houden, dus de foto houden jullie even te goed.

Daarna ben ik verder gegaan met het plaatsen van bandenstapels. Ik denk niet dat deze bandenstapels ooit auto's van dichtbij gaan zien, maar wie weet.
Om de bandenstapels heen is wat grind geplaatst. Dit ligt gewoon los. Mede omdat ik dit niet allemaal vast wil gaan plakken, maar ook omdat dit toch niet over de baan zal slingeren.


Met de bandenstapels en grind op hun plek, kon ik een klein beetje meer scenery neer gaan zetten. Al lang geleden op eBay tegen gekomen en gekocht om exact dit idee uit te werken.


En dan eindelijk weer eens rijden op de baan... Of toch niet... Geen stroom op de baan, dat is raar. Even de XLR aansluiting losschroeven dan maar en daar zit een draadje aan die nergens meer heen gaat. Die zou naar de positieve aansluiting van de stroomaansluiting moeten gaan. En dan zit er maar 1 ding op: het aansluitstuk uit elkaar halen, en die is niet gemaakt om uit elkaar te kunnen.


Dus dan de soldeerbout er maar bij halen. Sinds het solderen van het aansluitstuk al meedere meters soldeer er doorheen gejaagd, dus al een stuk meer ervaring met solderen dan een paar jaar terug, dus dit is zo gepiept. Alleen wel jammer van het sloopwerk wat er voor nodig was.

Daarna toch nog lekker kunnen rijden en kunnen uittesten met verschillende voltages. Ik had altijd de standaard Carrera adapters in gebruik, die geven 14.8 Volt, wat eigenlijk veels te veel is wanneer je zonder magneet rijdt. Met de adapters die ik van Marc Stouten mee had gekregen kan je het voltage zelf instellen. De voltages die ik vanavond getest heb waren 12 Volt en 9.5 Volt.
Op 12 Volt was ik slechts 0.1 seconde sneller en was de auto was wat onrustiger dan op 9.5 Volt, dus de keuze wss snel gemaakt voor 9.5 Volt.


Ik heb lekker wat rondjes gereden met de Slot.It Ford GT40, nog met oude bandjes. En dat ging erg lekker, zelfs de snelste rondetijd tot nu toe op de baan neer kunnen zetten, 0.38 seconde sneller dan de oude snelste ronde (op 14.8V).

1 opmerking: