maandag 31 maart 2014

Of optie 4?

In het vorige bericht had ik het over de 3 opties voor de autokeuze voor de Souterrain Cup.
Door een beetje mazzel was er een optie 4 bijgekomen, dus ben ik zaterdag nog even snel op en neer gereden naar Klaas Bos van SlotraceShop en stond optie 4 thuis:


De keuze was gevallen op een NSR Ford GT40, met een 34T tandwiel. Standaard zit er een 30T tandwiel op de achteras, dus met iets meer tanden heb je iets meer acceleratie.

Om een kort verhaal lang te maken: zaterdag avond zijn Jesper en ik wezen racen bij Mario op de Corvette Speedway. Daar hebben we eerst gereden met de Group C auto's van Slot.It, Jesper was met die auto's sneller, mijn Mazda 787b lag gewoon niet lekker en zijn Lancia LC2 ging gewoon goed.
Na de Group C's waren de NSR GT3s aan de beurt. Ik heb alleen een NSR 911 die in die klasse valt, Jesper geen. Echter omdat ik de GT40 zijn shakedown wou geven heb ik gekozen om daarmee te rijden. Jesper ging rijden met de NSR Porsche 917k welke de afgelopen 2 jaar dienst heeft gedaan als mijn auto tijdens de Souterrain Cup.
Ik moet zeggen dat de GT40 mij niet teleur heeft gesteld, natuurlijk kan je het niet verlijken met de GT's van NSR, maar aangezien ik in het midden ben eindigde ben ik tevreden.
Helaas gingen, mede door de zomertijd, bij mij de luiken pas dicht om 4 uur, en om 5 voor 8 moest ik Jesper weer ophalen voor de Souterrain Cup.

Zondag stapte ik vol goede moed, zin en slaap in de auto om Jesper en Timon op te halen en zijn we met z'n 3en richting Marc vertrokken. Helaas weinig tijd gekregen om te kunnen oefenen voordat de race begon, ik heb 5 minuten op zowel de blauwe als de gele baan kunnen oefenen, op de rode baan zat er helaas niet meer in.
Wel een flinke uitvlieger tijdens het trainen gehad aan het eind van het rechte stuk.


Tijdens het racen heb ik niet al te veel op de resultaten gelet, ik had er toch niet al te veel vertrouwen in gezien het gebrek aan slaap. Maar ik heb wel met veel plezier mijn heats gereden.

De laatste heats werden ingedeeld op prestaties, met de minst presterende rijders als eerste. Ik was ook een beetje verrast dat ik als laatste pas weer hoefde te rijden. Wat ik wel een beetje jammer vond was de sfeer tijdens die laatste heats, er werd nog al wat gevit op de marshall die de race kon pauzeren. Dat ging volgens 1 rijder iedere keer niet goed en hoe deze rijder er mee om ging verziekte een beetje de sfeer. Voor de rest was het een geslaagde dag en ben ik wonder boven wonder wèèr tweede geworden.


Ow ja, en de bandjes? Die waren oranje.

3 opmerkingen:

  1. Leuk verslag Marc, mocht ik ooit nog eens het souterrain circuit onveilig willen maken, dan moet ik toch een nsr scoren, zie ik. Of ligt het, zoals altijd, toch aan de marshall (bij gebrek aan lang gras en falende grensrechters)? Hachelijk, dat is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ligt aan auto en aan de man achter de knoppen van regelaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen